Followers

ziddu

Thursday, May 05, 2011

Anak saya kena badi kera


"Kenapa dengan anak puan?" Tegurku sebagai pembuka bicara kepada wanita anak dua yang datang untuk mendapatkan suntikan vaksin. Dalam masa yang sama nurse yang melihat anaknya memaklumkan bahawa anak wanita tersebut tidak naik timbangan berat dan sesak nafas.
"Saya dah jumpa dengan ustaz kampung saya katanya anak saya terkena badi kera". Katanya penuh yakin bahawa penyakit badi kera itulah punca utama anaknya tidak naik timbangan dan selalu lelah.
Saya teliti kad rawatan anaknya bermula bersalin hingga sekarang. Rupa-rupanya bersalin biasa, tetapi lemas disaat-saat akhir (severe neonatal asphyxia). Sepuluh hari ditahan dalam wad icu kanak-kanak. Anaknya telah mengalami komplikasi jangkitan kuman ke paru-paru.
Published with Blogger-droid v1.6.8

0 Responses to “Anak saya kena badi kera”

Post a Comment

Networkedblog